• Fri fragt over 499,-
  • Hurtig levering 1-3 hverdage
  • 14 dages fortrydelsesret

Oftest stillede spørgsmål

1. Hvordan vurderer i størrelserne på tøjet? 

2. Hvordan vurderer i standen på tøjet? 

3. Hvordan vurderer i alderen på tøjet? 

4. Hvad er vintagetøj? 

5. Lugter tøjet?

6. Vasker i tøjet? 

7. Hvor hurtigt får jeg min pakke/ hvilket fragtfirma anvender i? 

8. Hvordan kommer jeg i kontakt med jer?

9. Opkøber i varer fra private?

10. Har i  en fysisk butik? 

11. Kan jeg afhente min ordre på jeres adresse ved Slagelse? 

12. Kan jeg returnere en vare? 

13. Hvad gør jeg hvis jeg modtager en vare med fejl på, der ikke var beskrevet?

14. Hvordan køber/bruger jeg et gavekort?

15. Hvordan tilmelder/afmelder jeg jeres nyhedsbrev?

16. Hvor længe ligger en vare på Nyheds kategorien?

17. Samarbejde med teatre/TV produktioner.

18. Samarbejde med influencers og lign. 

19. Kan man komme i praktik hos jer?

 

 

 

  • 1. Hvordan vurderer i størrelserne på tøjet?

Vintage tøj kan have meget individuelle størrelser, grundet dets forskellige produktionsår. Derfor kan man f.eks. komme ud for, at der i en 40 år gammel nederdel står str. 44, men at dens mål i dag i virkeligheden ville svare til en str. 38. Af denne grund har vi valgt at vurdere tøjets størrelser ud fra et "nutidigt" måleskema. Derfor kan du komme ud for at modtage en vare der er angivet en anden størrelse i, end den der er angivet på hjemmesiden. Vi har valgt at beskrive varerne på hjemmesiden med så mange mål som muligt, derfor beder vi dig sammenholde disse mål med dine egne mål eller evt. målene på et stykke tøj der minder om det du har kig på. Du skal blot huske ikke at tage mål på f.eks. strik og andre elastiske materialer for nøje, da disse ofte vil give sig når de bæres. Ønsker du flere mål end dem der er angivet, er du meget velkommen til at kontakte os lige her.

 

 

  • 2. Hvordan vurderer i standen på tøjet?

Vi handler med brugt tøj og tilbehør der har mellem 20-80 år på bagen. Der må derfor påregnes en vis form for brugsspor af varerne. Vi tjekker dog altid varerne igennem for fejl som f.eks. huller, pletter, fnuller, lugt el. lign., så dette er oplyst (og ofte illustreret i form af nærbilleder) inden køb. Ved hver enkelt vare kan du under varebeskrivelsen læse hvordan vi vurderer standen på varen, men vi beder dig huske på at vi handler med brugt tøj og at der derfor som hovedregel må påregnes spor af dette.

 

 

  • 3. Hvordan vurderer i alderen på tøjet? 

Vi vurderer alder udfra mange elementer. Bl.a. mærker, lynlås, stof, print og snitmønster af tøjet. Af og til kan vurderingen være udfordrende; hvis varen f.eks. er hjemmesyet eller ikke har klassiske vurderings-elementer som eksempelvis lynlåse eller indvendige mærker. Vi forsøger naturligvis at vurdere så præcist som muligt, men aldersvurderingerne er altså et overordnet skøn. 

 

 

  • 4. Hvad er vintagetøj?

Der findes lidt forskellige definitioner af begrebet "vintagetøj", som regel grundet forskellige holdninger til hvor "gammelt" tøjet skal være før det må kaldes for "vintage". Vores definition af vintagetøj er; tøj og tilbehør der har mere end 20-25 år på bagen - altså fra ca. 1990erne og ældre. Hvis tøjet er nyere beskrives det som secondhand.

 

 

  • 5. Lugter tøjet? 

En del af charmen ved vintage tøj er de mange års historie det gemmer på. Tøjet har måske været gemt væk i en taske, på loftet eller andre spændende steder før det er blevet fundet frem. Derfor kan noget vintagetøj gemme på en let odør, som ikke findes i ny-produceret tøj. Størstedelen af vores tøj er vasket når vi modtager det, derfor vasker vi kun hvis det trænger. Vi sender selvfølgelig ikke varer der lugter stærkt hengemt, af kraftig parfume el. lign. uden at det er beskrevet i varebeskrivelsen.

 

 

  • 6. Vasker i tøjet?

Vores koncept bygger i høj grad på bæredygtighed og miljøvenlighed – og af denne grund har vi valgt ikke at vaske tøjet før det kommer på webshoppen; på denne måde skåner vi miljøet for store mængder vand. Vores leverandører leverer normalvis tøjet i så fin stand, at det ikke er nødvendigt. Skulle der komme tøj på lager som trænger til en vask af den ene eller anden grund, gør vi selvfølgelig dette inden det kommer til salg.

 

 

  • 7. Hvor hurtigt får jeg min pakke?

Din ordre bliver afsendt indenfor 3 hverdage med postnord. Skal du bruge din pakke hurtigt, kan du skrive det i kommentarfeltet ved bestiling, så gør vi alt hvad vi kan for at få den hurtigt afsted..

 

 

  • 8. Hvordan kommer jeg i kontakt med jer?

Du kan skrive en besked til os direkte lige her, eller sende en mail på telegram_til@morfarsmoustache.dk. Du kan også ringe til os på tlf. 30282304. Vi er som regel ved telefonen alle hverdage kl. 9-15, men ellers læg en besked så vender vi tilbage hurtigst muligt. 

Du er også velkommen til at kontakte os gennem en privat besked på Facebook eller Instagram.

 

 

  • 9. Opkøber i varer fra private?

Vi opkøber ind imellem varer fra private, men som udgangspunkt helst i større partier. Læs gerne mere om det her. 

(Vi opkøber desværre ikke i øjeblikket.) 

 

  • 10. Har I en fysisk butik?

Vi har indtil august 2021 haft fysisk butik lidt udenfor Slagelse. Denne er nu lukket, da vi havde behov for mere lagerplads.

Der vil muligvis i fremtiden blive afholdt enkelte åbent "hus" arrangementer eller andet på adressen, og du er altid velkommen til at afhente din ordre herude. Se punkt herunder.

 

 

  • 11. Kan jeg afhente min ordre på jeres adresse ved Slagelse?

Du kan sagtens afhente din ordre på vores adresse. Vores koncept hedder Drive-in vintage, hvor du hurtigt og nemt kan hente dine ønskede vintage varer i vores afhentnings kasse ved vejen, på vores adresse ved Slagelse. Du kan læse mere om det lige HER.

 

 

  • 12. Kan jeg returnere en vare?

I tilfælde af at du har fortrudt dit køb, har du hos os 14 dages returret.  

Du betaler selv retur-porto og pakken skal sendes direkte til vores adresse.

Pakken skal sendes til: MorfarsMoustache.dk, Holbækvej 71, 4200 Slagelse.

Vedlæg en seddel i pakken med dit navn, ordrenr. og email og skriv gerne hvad årsagen er til at du sender retur. Derved kan vi behandle din returpakke hurtigt og nemt. Du kan evt. også printe din faktura ud og sende med i stedet. 

Når pakken er modtaget, krediterer vi beløbet til det kreditkort der blev anvendt ved bestilling.

Du kan uden problemer også returnere en vare hvis du har betalt med Viabill.

 

Du er også velkommen til at returnere din pakke i vores Drive-in kasse ved vejen på vores adresse ved Slagelse. (Dog kun efter aftale med os)

 

 

  • 13. Hvad gør jeg hvis jeg modtager en vare med fejl på, der ikke var beskrevet?

Vi lægger mange varer på webshoppen hver uge og derfor kan det selvfølgelig ske at vi i sjældne tilfælde overser en fejl. Modtager du en vare der har fejl, som ikke var beskrevet på webshoppen, eller føler du ikke at en vare lever op til beskrivelsen, må du meget gerne kontakte os så vi sammen kan finde en løsning.

 

 

  • 14. Hvordan køber/ bruger jeg et gavekort?

Du kan købe gavekort til vores webshop lige her. Gavekortet kan du enten få sendt fysisk med posten eller som mail. På gavekortet får du en kode som modtageren skal anvende ved indløsning - herefter bliver beløbet trukket automatisk fra ordren. Gavekortet er gyldigt i 3 år fra købsdato.

 

 

  • 15. Hvordan kan jeg modtage/afmelde jeres nyhedsbrev?

Morfar udsender nyhedsbrev ca. 1 gang pr. måned. I nyhedsbrevet kan du bl.a. læse om nyheder på webshoppen, vintageinspiration eller konkurrencer. Du kan tilmelde dig nyhedsbrevet her. Hvis du vil afmelde dig vores nyhedsbrev kan du nemt gøre det nederst i nyhedsbrevet.

 

  • 16. Hvor længe ligger en vare på Nyheds kategorien?

Du kan hurtigt og nemt få et overblik over de nyeste varer der er kommet på webshoppen ved at kigge under kategorien "Nyeste produkter"De nyeste varer der bliver lagt på webshoppen kommer automatisk på Nyheds kategorien. Her bliver de liggende i 30 dage. Udvalget skifter derfor automatisk løbende. 

 

  • 17. Samarbejde med teatre/TV-produktioner.

Vi samarbejder gerne med teatre, TV produktioner, museer etc. Vi har et stort lager af tøj og accessories fra ca. 1940-2000 udover det der er repræsenteret på webshoppen, så kontakt os gerne med dit ønske. Vi har allerede samarbejdet med flere tv-serier og teateropsætninger.

 

 

  • 18. Samarbejde med influencers lign.

Vi samarbejder gerne med influencers eller andre profiler/koncepter der kan matche vores koncept. Har du en kanal der indeholder budskaber om vintage, genbrug, miljøvenlighed, bæredygtighed, historie eller lignende - så er du meget velkommen til at konktakte os med henblik på et eventuelt samarbejde.Vi er meget åbne for forskellige slags samarbejde. 

 

  • 19. Kan man komme i praktik hos jer?

Vi tager ind i mellem imod praktikanter. Hvis du er under uddannelse og tænker du gerne vil lære vores virksomhed bedre at kende, men samtidig føler du vil kunne bidrage med noget til vores daglige arbejde, er du velkommen til at skrive en ansøgning til os på telegram_til@morfarsmoustache.dk